Q&A

B2B Debiteurenbeheer

Wat is B2B Debiteurenbeheer?

Dat houdt in dat het debiteurenbeheer voor zakelijke vorderingen gevoerd wordt voor bedrijven, richting bedrijven. Het B2B debiteurenbeheer omvat alle activiteiten die nodig zijn om ervoor te zorgen dat uw debiteuren hun openstaande facturen betalen.

Hoe draag ik het debiteurenbeheer over aan TTP?

Dat is vrij simpel: Door het insturen van uw facturen. Vul het in formulier onderaan de pagina het B2B Debiteurenbeheer menu de gegevens van één debiteur in. Het restant van uw debiteuren kunt u middels een excelbestand sturen, nadat u de bevestiging heeft ontvangen (hierin staat verdere informatie daarover). Als u eerst nog wat vragen heeft kunt u ze via dit formulier, of het contactformulier op de Homepagina stellen, of aangeven dat u graag teruggebeld wilt worden. U wordt binnen 1-3 dagen sowieso door ons benaderd, zodat we uw wensen in kaart kunnen brengen en we het tarief door kunnen geven. Als u aangeeft dat u wilt dat wij dit voor u gaan doen, dan sturen wij u een overeenkomst. Als u uw debiteurengegevens en facturen bij ons heeft aangeleverd en wij een ondertekende overeenkomst hebben terug ontvangen, zullen wij overgaan tot het opzetten van het B2B debiteurenbeheer.

Is het debiteurenbeheer vanuit mijn eigen administratie ook mogelijk?

Jazeker, dit kan op afstand vanuit uw eigen administratie, neem contact op via het contactformulier op de Homepagina voor meer informatie.

Ik heb geen betalingstermijn afgesproken, welke termijn geldt er nu?

Voor zakelijke betalingstermijnen geldt dat als u niets heeft afgesproken er een termijn van 30 dagen geldt. Bedrijven moeten facturen binnen 60 dagen betalen, tenzij dat anders afgesproken is in een contract. Een betalingstermijn van langer dan 60 dagen mag alleen als u kan aantonen dat er geen nadelen voor de koper en verkoper zijn. Grote ondernemingen moeten in ieder geval binnen 60 dagen betalen aan het MKB en zelfstandige ondernemers. (dat wordt binnen 30 dagen) Overheden moeten facturen binnen 30 dagen na ontvangst betalen. (alleen in zeldzame situaties mag dat worden verlengd tot 60 dagen). Deze en meer bruikbare informatie kunt u ook opvragen bij de Kamer van Koophandel.

Wat zijn de kosten van het B2B Debiteurenbeheer?

De kosten zijn afhankelijk van de omzet per maand en het aantal facturen dat u verstuurt. U betaalt bij TTP een zeer klein percentage van de omzet per maand voor het volledige debiteurenbeheer. (Fee factuur) De kosten zijn gestaffeld, waardoor u minder betaalt als u minder omzet heeft en als u meer omzet heeft wordt het percentage wat u betaalt lager. (U kunt de Tarievenlijst aanvragen middels het contactformulier op de Homepagina) Het is ook mogelijk om het debiteurenbeheer per uur af te nemen.